Måndag 14/1 -08

Det är ganska spännande faktiskt över hur fort ens liv kan förändras,
ena dagen så går man på timmar andra dagen har man ett 6 månader
långt vikariat, ena dagen är man glad andra är man så fruktansvärt arg
att man skulle kunna slå ner en elefant om det så behövdes.
Men det är väl det som är livet, det ska förändras!
Man ska gå på sina nitar, man ska lyckas.

Vissa lyckas mer än andra, för vissa går det bara utför...
Jag brukar tänka mycket på just det, varför lyckas vissa människor så otroligt bra,
medans andra går det mindre bra för, dom lyckas inte alls?
Vad beror det på? Uppfostran från föräldrarna, det svenska samhället, kan någon
berätta varför???

Ta misshandel, ynglingar går ut på stan, misshandlar någon stackars krake.
Oftast är det 2-3 st mot en ensam människa, hur är man då funtad i huvudet?
Vart var det som allt gick snett, var det för att deras föräldrar inte brydde sig
eller föddes dom med den sidan? Finns det för många våldsfilmer eller vad fan är
det med dessa människor??

Jag vet att detta blir lite djupt, eller djupt är inte ens rätt ord..
Ointressant för andra kanske, men det här är verkligen saker som jag funderar på.!!!!

Tänk vad bra jag har det egentligen, det är inte klokt!
Nu lämnar jag denna sida, endast för att få fundera och tänka mer på dessa frågor..

So long for now

Kommentarer
Postat av: Frida

Jag vet inte riktigt vad man ska skylla på... vissa har en bakgrund som andra inte ens vill veta om för att det är så hemskt...

Jag tror att en stor sak i det våld som sker ute på gatorna är dessa filmer... Hur mycket spö kan inte folk få i filmerna? I verkligheten tål man inte ens hälften så mycket, men jag tror att många inte inser det och tror att man kan puckla på någon hur mcyket som helst... dom inser inte att dom kanske till och med tar livet ifrån en stackars människa som dom egentligen bara har tänkt mucka lite med...

Kanske har det med uppväxten att göra... kanske har dom fått spö hemma och tror att det är det rätta sättet att visa vad man står för...
Jag vet verkligen inte, men jag önskar jag gjorde det, så man kunde göra något åt det...

2008-01-15 @ 15:57:32
URL: http://gunnsans.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0