Buss 30 minuter!

Idag kliver jag på bussen som ska gå 15.10, påväg hem från jobbet.. Sätter mig i mitten nånstans, framför mig sitter en äldre dam med fint silvergrått hår, antar att det är nypermanentat och det kommer en svag doft av en något söt parfym.. Hon har stil den äldre damen! Bussen går förbi skolan och en massa skolungdomar kastar sig på bussen och genast blir det ett herrans liv, lägger speciellt märke till en tjej som har satt sig på andra sidan gången bredvid mig. Hon har ett tjurigt uttryck i ansiktet, kanske druckit citron och käkat taggtråd till lunch? Hon har svart färgat hårt och är ordentligt målad med svart kajal runt ögonen, flertalet piercingar har hon också i ansiktet och jag börjar be till gud att den dagen jag får barn att dom inte vill se ut sådär!  Elakt, visst men härrans fult är det.. Nu är det inte hennes utseende som stör mig utan att hon tjattrar i sin mobiltelefon med sin mamma!! Trots ganska hög musik i öronen från min Ipod så överröstar hon den och det enda jag kan höra mellan Vingåker och Baggetorp är svordomar och dåligt ordföråd. Att hon inte skämdes att skrika så i bussen, det skulle jag ha gjort! Å sen skulle jag aldrig kunna kalla min mamma för de sakerna som hon skrek.. Hua!!!!
Det skar i mina öron att höra detta, kan det vara åldern som gör att jag uppmärksammar dessa svordomar?
Hade jag inte brytt mig om jag var yngre? hm, jag får fundera på den!  Något som gjorde mig glad var en ganska tuff kille som kom in, Baggyjeans, kepa och en svinstor luvtröja på denna magra grabb, med massa av kompisar i släptåg.. Han bränner av det största leende jag sett mot tanten som satt framför mig! Det var så gulligt!!!!


Kommentarer
Postat av: Frida

Gilla grabben! :)

2010-04-21 @ 17:29:40
URL: http://gunnsa.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0