Bussen, tanten och två dagars äventyr!

När jag häromdagen satt på bussen till jobbet såg jag en chick liten dam på en sisådär 65+, hon hade en lila rutig veckad kjol och en randig lila blus ( hur tänkte hon där?) Över detta hade hon en silvergrå dunjacka, håret var morotsrött och glasögonen var nog mordena 1922.. Stora bruna ögon stirrade in i mina och jag log såklart mot damen ( är ju uppfostrad ) men när hon såg det snörpte hon på munnen, ögonen ändrade nyans till svart och hon tittade bort.. Då börjar ju mina tankar och funderingar, varför var hon så sur? Var hon på väg hem? Hem till ensamheten kanske? Hm, jag undrar jag???! En annan resenär på bussen somnade så hårt att när chaffören var tvungen att tvärbromsa slog huvudet i sätet framför, gissa om ja fnissade! Det var allt om denna busstur, varför tror ni damen var så sur av sig?
Man bemöter väl ett leende med ett leende, eller???

I tisdags drog jag och fröken Thure iväg på en liten road trip, muchos niceeos! Många goa skratt, så det gör jag gärna om!!!!

Hänger på jobbet i skrivande stund, det enda som hörs är köksklockan.. Så nu blir de lite läsa och sen susselussa :-)

/H


Kommentarer
Postat av: Din namne

Klart vi måste göra om de.

Va verkligen jätte roligt. :)



Konstigt att damen va så sur..

Hon behövde nog en hårig fyrbent vän.

En sån som du vill ha. ;)



Kraaaaam <3

2011-12-08 @ 22:51:30
URL: http://missthure.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0