Så var semestern över...

Jag hade lätt kunna tillbringa ett par veckor till i ledighetens tecken, men nu är semestern över och det är dax att gå över till de vardagliga plikterna. Sista semesterdagen spenderades med mor min i Stockholm, en så kallad Mor & Dotter dag.. Varför har vi inte fler sådana, tusan så mysigt det var.. Då två aningens tankspridda och förvirrade lantlollor irrade omkring på alla gator i vår huvudstad, skratten avlöste varandra bland udda människor, shopping, en och annan öl och en aningens för "slabbig" kinarestaurang.. Vädret var på vår sida när vi for upp, dock ändrades det snabbt när vi var på väg till byn igen.. En bra sista semesterdag helt enkelt, tänk att det behövs så lite för att göra så mycket för en persons mående :)

Så var det då jobbardax, jag tog med mig katten till byn.. Installerade henne hos mor och far, hon kommer garanterat riva hela huset.. Hua, hur ska jag ha råd med allt vad denna dam ställer till med??  Jag tassade ner mot jobbet, kliver in genom dörrn och inser att det är som om jag aldrig lämnat stället.. Blocken ligger på  sin plats, samma gardiner, samma ungar, samma arbetskamrater, samma mat.. Ja, listan kan göras oendligt lång.
Men men, möttes av gosig unge som får mig att le.. Lite filmtittande (behöver man skriva att det var Robin Hood)
lite käk (fiskgratäng dagen till ära) och sen var det sängen för tösen och Rosa Bandet galan för mig.. Tänk att jag alltid ska tjuta till den galan, tårarna är stora som badbollar... Tösen sov bra hela natten, skickades iväg till skola och själv promenerade jag hemåt till mor och far.. Möttes av glad katt där :) Lyckligt lottad man är <3

Stella har tagit sina första stapplande steg utomhus idag, å fy hunna så läskigt det var att behöva bli blöt om tassarna.. Få jord mellan tårna och höra en massa otäcka ljud, men hon blev tuffare efter ett tag och smet ifrån mig.. Men iom att hon är en otroligt hungrig kisse behövde jag bara locka med lite käk så dök hon upp..

Usch vilket långt, trist och intetsägande inlägg detta blev.. Jaja, vad är en bal på slottet, nu frulle och sen lite vila innan man börjar monster pass..

So long gott folk, happy friday to everyone!

Kommentarer
Postat av: Carro

Mer betald ledighet åt folket för katten! ;)

2010-10-31 @ 14:28:07
URL: http://gladamej.blogg.se/
Postat av: Gunnar

Håller med Carro!



Och det är alltid lika läskigt att gå ut första gången! ;) Dom är bra kaxiga inomhus men så fort dom kommer ut är dom ena riktiga fegisar! :)

2010-10-31 @ 18:00:41
URL: http://gunnsa.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0